Caixa o faixa!

Opinio Andreu BartolomeDijous va venir en Tardà a Cornudella. L’acte va ser senzill, deixant clara la determinació del Govern a elaborar la llei per fer el referèndum, i el més important, la convicció que el mateix Govern, en cas de suspensió per part del Tribunal Constitucional espanyol, ratificarà la llei i seguirà endavant fent prevaldre la legalitat catalana: va acabar amb un crit: “Senyors, és moment de caixa o faixa!” Totalment d’acord.

Primera: Fins a la suposada suspensió del TC cal actuar el més ordenadament, legalment i formalment possible. No és moment d’estirabots. És el moment en què més astuts, pacients i intel·ligents hem de ser. No caiguem en la provocació. No ens han de dividir sota cap concepte.

Segona: L’objectiu va més enllà que la Independència. L’objectiu del poble de Catalunya aquests mesos vinents és una defensa aferrissada de la DEMOCRÀCIA. En això hi som el 90% dels catalans. Tota la resta ha de quedar a un segon pla (que no vol dir aturat): debats energètics, alimentaris, laborals, socials… Perquè tots aquests debats, sense una democràcia de qualitat garantida seran sempre paper mullat.

Tercera: El Govern ha de fer la seva feina. En article anterior ho vaig dir: som molts els qui confiem amb el President Puigdemont. Han d’elaborar la llei del referèndum.

Quart I i “caixa o faixa I”: En cas que el TC suspengui aquesta llei, o l’autonomia o la Presidenta del Parlament… o qualsevol disbarat que se’ls acudeixi, el nostre President ha de confiar en el seu poble i ha de ratificar la Legalitat del Parlament de Catalunya i de tots els seus representants i lleis que se’n derivin.

Quart II i “caixa o faixa II”: Simultàniament els catalans demòcrates hem de fer d’escut dels nostres governants fent la més important (tant en nombre com en objectiu) manifestació que s’hagi pogut veure, encerclant el nostre Parlament i protegint els nostres representants per tal que puguin seguir amb la seva feina.

Si el nostre president Carles Puigdemont fa el que ha promès, desencadenarà una resposta mai vista i, aquesta imatge, d’un Poble protegint pacíficament el seu Parlament, serà el nostre aval internacional més potent. No hi ha marxa enrere i sí, caldrà ser valents, però units vencerem tots els entrebancs, un rere l’altre. Tardà, tens tota la raó. És hora de “caixa o faixa”!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.