L’Oficina d’Habitatge del Priorat va tramitar favorablement una vuitantena d’ajuts per al lloguer durant el 2016

L’import global dels ajuts gestionats, concedits a llogaters en risc d’exclusió social residencial, va superar els 126 mil euros

Cornudella de Montsant, edificis de nova construcció en plena bombolla immobiliària (2008). Foto: Arxiu Segle21.cat

L’Oficina d’Habitatge del Consell Comarcal del Priorat va gestionar i tramitar satisfactòriament una vuitantena d’ajuts per al lloguer durant el 2016. Els 84 ajuts aprovats a la comarca van traduir-se en una prestació econòmica global de més 126 mil euros. Aquestes línies d’ajuts, que ofereixen tant la Generalitat de Catalunya com l’Estat, han estat destinades a llogaters amb dificultats, amb la finalitat de prevenir l’exclusió social residencial.

En el cas del Priorat, totes les sol·licituds d’ajut presentades i que complien amb els requisits establerts han estat concedides. Cal tenir present que les bases dels ajuts estableixen criteris com lloguers d’un preu màxim de 450 euros al mes, en el cas de la província de Tarragona, o el fet que els beneficiaris tinguin ingressos i cobreixin una part del lloguer amb fons propis.

En aquests moments, i fins a final de febrer, hi ha beneficiaris dels ajuts que ja poden sol·licitar-ne la renovació, mentre que d’altres podran acollir-se a la convocatòria d’ajuts que s’obrirà, en principi, durant el mes d’abril. Les persones interessades en rebre informació i assessorament poden adreçar-se a l’Oficina d’Habitatge del Consell Comarcal, que, a banda dels ajuts al lloguer, també presta altres serveis.

L’oficina és l’encarregada de la Borsa de Mediació per al Lloguer Social, un servei que vol facilitar l’accés a l’habitatge, a preus assequibles, oferint mediació i estímuls a propietaris i llogaters; gestiona el Punt d’Informació Cadastral, un servei que ajuda els usuaris a accedir a la informació de l’Oficina Virtual del Cadastre; es fa càrrec del Registre de Sol·licitants d’Habitatge de Protecció Oficial, on els ciutadans i ciutadanes s’han d’inscriure per tal d’optar a aquest tipus d’habitatges, i ofereix assessorament i suport en la tramitació dels Ajuts a la Rehabilitació d’Habitatges i en la concessió de les Cèdules d’Habitabilitat.

Joan Carles Garcia, president del Consell Comarcal del Priorat, destaca la importància dels serveis que des del 2008 presta l’Oficina d’Habitatge, ja que “en qüestions tan sensibles com l’habitatge, comptar amb la proximitat de tècnics que informen, assessoren i acompanyen els usuaris en determinades gestions esdevé de gran ajuda”.

El passat 2016, l’Oficina d’Habitatge va atendre més de 1200 consultes, la major part de manera presencial a la seu del Consell Comarcal, tot i que també en va atendre per telèfon, al 977 83 01 19, i per correu electrònic, a sterritori@priorat.cat.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s