Una empresa catalana guanya la licitació per millorar part de l'anomenada 'carretera de la muerte' de Bolívia

BAC està definint les obres necessàries que s’hauran de dur a terme per millorar la pavimentació de 73 quilòmetres d’aquesta carretera, que situada a 4.000 metres d’alçada és considerada una de les més perilloses del món

carretera de la muerte bolívia
Imatge de la carretera

L’enginyeria catalana BAC Engineering Consultancy Group ha guanyat la licitació del govern de Bolívia –a través de l’Administradora Boliviana de Carreteras (ABC)- per dissenyar les obres de millora de part de l’anomenada carretera de la muerte, considerada una de les vies més perilloses del món. El projecte, finançat per la Corporación Andina de Fomento (CAF), té una durada de nou mesos i consisteix en definir les obres que s’hauran de dur a terme per millorar la carretera en tots els seus aspectes, en especial la seguretat, a partir de una nova definició de traçat.

Es tracta d’un projecte que va néixer el 2015 en el marc d’una missió empresarial organitzada a Bolívia per ACCIÓ, l’agència de la Generalitat per a la competitivitat de l’empresa, i que ha rebut l’acompanyament de les Oficines de Comerç i d’Inversions d’ACCIÓ a Washington –especialitzada en la detecció d’oportunitats de negoci en l’àmbit de la contractació pública internacional- i Buenos Aires.

Arran de les reunions que va mantenir amb institucions financeres internacionals, empreses i agents locals, BAC va començar a desenvolupar projectes de col·laboració amb socis bolivians accedint a licitacions públiques i privades. Amb l’adjudicació d’aquest contracte, el primer dels quatre que ha aconseguit fins l’actualitat, la consultora ha decidit obrir una filial al país que oferirà tots els serveis de la companyia.

En concret, el tram sobre el qual l’enginyeria catalana ha de presentar una proposta de millora és de 73 quilòmetres i es troba a la província dels Yungas, al departament de la Paz, que connecta diverses poblacions, des d’Unduavi fins a Chulumani. L’objectiu és definir les obres que seran necessàries per ampliar la carretera i millorar-ne la pavimentació, ja que en alguns sectors compta només amb una amplada de 3,5 metres. Construïda a la dècada del 1930 a 4.000 metres d’alçada, aquest tram es una de les parts de l’anomenada carretera de la muerte, que es caracteritza per la inestabilitat dels seus talussos, calçades inestables i drenatge insuficient, fets que se sumen a les condicions geotècniques desfavorables i a la topografia accidentada de la zona, amb grans desnivells i caigudes en bona part del traçat.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

w

S'està connectant a %s