Nou municipis de la comarca pujaran l'IBI a partir de l'1 de gener de 2017

Es tracta de Bellmunt del Priorat, Capçanes, Cornudella de Montsant, el Lloar, el Masroig, el Molar, Gratallops, Pradell de la Teixeta i Torroja del Priorat

Cornudella de Montsant
Cornudella de Montsant, edificis de nova construcció en plena bombolla immobiliària (2008). Foto: Arxiu Segle21.cat

Seixanta-cinc municipis de les comarques de Tarragona, entre ells nou del Priorat, han sol·licitat la revisió dels valors cadastrals. Aquesta mesura permetrà als ajuntaments incrementar els ingressos per la recaptació de l’Impost de Béns Immobles (IBI), tot i que en teoria també podria implicar la modificació de valors a la baixa. Però en la gran majoria de casos, la revisió comportarà l’increment dels valors dels immobles (pisos, pàrquings, locals comercials, etc.), i en conseqüència, que els seus propietaris vegin com els augmenta la factura de l’IBI. A efectes pràctics, a partir de l’1 de gener, els propietaris veuran com Hisenda modifica el valor cadastral de la seva propietat, pujant automàticament l’IBI que hauran de satisfer al seu ajuntament.

La revisió dels valors cadastrals les aprova el govern espanyol, però són els ajuntaments els qui prèviament ho han de sol·licitar, per tal d’aproximar les dades del cadastre als valors reals dels immobles al mercat. Així, depenent l’any en què s’hagués fet l’última actualització, la revisió podria ser a l’alça o a la baixa. En general, els municipis que van revisar el cadastre per última vegada abans del 2004 veuran incrementat els valors, mentre que en els que ho van actualitzar per darrera vegada entre 2005 i 2011, en plena bombolla immobiliària, els valors aniran a la baixa.

En el cas del Priorat, en tots els municipis que han sol·licitat la revisió pugen els valors cadastrals, donat que en tots els casos, la darrera revisió és d’abans del 2004. Els municipis del Priorat que han sol·licitat la revisió (amb l’any de l’aplicació anterior vigent en cada cas) són: Bellmunt del Priorat (1990), Capçanes (1990), Cornudella de Montsant (1989), el Lloar (1990), el Masroig (1990), el Molar (1990), Gratallops (1990), Pradell de la Teixeta (1989) i Torroja del Priorat (1990).

Segons el diari econòmic Expansión, els municipis que van revisar el cadastre abans de 1991 —com és el cas dels municipis del Priorat— veuran incrementat el valor dels immobles aproximadament un 1,08%. És a dir, un immoble valorat en 100.000 euros l’any 1985, a partir de l’1 de gener de 2017 constarà amb un valor de 108.000 euros, sent aquest l’import sobre el qual s’apliqui el tipus d’IBI.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.