Importadors i periodistes japonesos visiten la DO Montsant

La missió inversa, organitzada pel Consell Regulador de la DO, té l’objectiu de potenciar la imatge i la comercialització dels vins Montsant al país asiàtic, tercer mercat per volum d’exportació d’aquesta DO

Importadors i periodistes japonesos visiten la DO Montsant aquesta setmana. Foto: Cedida
Importadors i periodistes japonesos visiten la DO Montsant aquesta setmana. Foto: Cedida

Importadors i periodistes japonesos visiten aquesta setmana la DO Montsant en el marc d’una missió inversa organitzada pel seu Consell Regulador amb l’objectiu de potenciar la imatge i la comercialització dels vins Montsant al país asiàtic, tercer mercat exterior per volum d’exportació d’aquesta DO. Els deu importadors i dos periodistes convidats van iniciar la seva estada a Montsant aquest dimarts, amb una presentació de la DO i un exhaustiu tast per conèixer les varietats de raïm històriques, garnatxa i carinyena, i les característiques climàtiques, orogràfiques i geològiques del territori, característiques que permeten entendre els vins de la DO Montsant de manera global i, alhora, descobrir-ne la seva diversitat.

Seguidament, van poder recórrer el territori d’aquesta DO, a fi de copsar qüestions que s’havien explicat durant el tast i contemplar el paisatge vitivinícola de la zona. Per tancar la jornada, els professionals japonesos van visitar la Cooperativa Falset Marçà i el Parc Tecnològic del Vi (VITEC), dos espais que simbolitzen, en el cas del primer, la llarga tradició vitícola de la zona i, en el cas del segon, l’aposta per la innovació i el coneixement de la DO Montsant, ja que amb el Parc té en marxa diversos projectes i estudis, com el de caracterització de les varietats garnatxa i carinyena en cada una de les zones de la DO.

Si la jornada de dimarts va servir als importadors i periodistes per aprofundir en el coneixement de Montsant, la jornada de dimecres es plantejava com a punt de trobada directa entre aquests i els 25 cellers de la DO que participen a la missió inversa. Durant tot el dia va tenir lloc un showroom, en el qual els cellers van presentar els seus vins als professionals convidats. La DO Montsant espera que d’aquestes trobades en sorgeixin acords comercials que permetin l’entrada de nous cellers al mercat japonès i consolidin els que ja hi són presents.

La missió inversa es tancarà aquest dijous amb un intens programa de visites dels importadors i periodistes als cellers, visites que permetran conèixer amb més detall els projectes i la filosofia que hi ha darrera de cada celler i ampolla de vi.

Pilar Just, presidenta de la DO Montsant, considera que “el mercat japonès és un mercat estratègic per a Montsant, ja que, tot i ser el tercer país on hi exportem més vins, el marge de creixement és molt alt”. En aquest sentit, Just afegeix que “cal destinar esforços a promoure la DO en aquest país, i una missió inversa té molt sentit quan vols que els importadors i periodistes coneguin la realitat de la DO i allò que fa dels seus vins un producte singular”. La presidenta de la DO Montsant conclou que “en els propers anys insistirem en accions de promoció al Japó, com també ho farem a la resta de mercats exteriors que ens hem fixat com a prioritaris: els Estats Units, Alemanya i Suïssa”.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.