SEO on-site, SEO off-site, Black Hat SEO, White Hat SEO i altres bèsties

El SEO és l’encarregat de fer que una pàgina web sigui més útil per als usuaris i motors de cerca, més fàcil de posicionar a la World Wide Web, i per tant amb majors facilitats per atraure trànsit

SEO
Optimització en motors de cerca, posicionament en cercadors, optimització web, o la denominació en anglès que dóna origen a les seves inicials, Search Engine Optimization. El SEO no és més que un seguit d’accions que permeten incrementar l’aparició d’un lloc web determinat entre els principals resultats dels cercadors que es troben a internet, com Google, Bing, Yahoo i més, de forma orgànica o natural, és a dir , sense necessitat de pagar al cercador per obtenir una posició destacada. El 1996 Google va revolucionar els primers cercadors de portals digitals, i cap a finals de la dècada va venir el boom de les pàgines web, quan els seus creadors i usuaris van començar a generar diners amb elles. A més trànsit, més guanys generava el lloc. El SEO és l’encarregat de fer que una pàgina web sigui més útil per als usuaris i motors de cerca, més fàcil de posicionar a la World Wide Web, i per tant amb majors facilitats per atraure trànsit.

Encara que els diferents motors de cerca consideren un centenar d’elements per posicionar una o altra pàgina web per sobre d’altres, és possible assenyalar dos dels més importants que, pràcticament, formen la base de selecció: autoritat i rellevància.

La primera és, bàsicament, la popularitat que tingui el portal. Mentre més popular sigui una pàgina web, més autoritària és la informació que posseeix. Els motors de cerca consideren, a gran escala, aquest factor ja que es fonamenta en la pròpia experiència dels seus usuaris. El contingut que més es comparteix, que més es recomana, que més es reencamina és aquell que és realment útil per al seu públic, marca un patró i genera autoritat sobre la seva competència. Pel que fa a la rellevància, es tracta de la relació que es genera entre una pàgina i una recerca determinada, és a dir, no n’hi ha prou amb què una pàgina repeteixi una vegada i una altra el terme amb el qual vol ser associada i generar reconeixement, els cercadors web on-site consideren moltíssims factors per considerar això.

Heus aquí un terme nou dins d’aquesta explicació pràctica del SEO: On-Site. És un dels dos grans grups en què es divideix el procés estratègic de posicionament en cercadors. El SEO on-site és el que es fonamenta en la mateixa rellevància del portal abans descrita, la idea és que el motor de cerca comprengui i reaccioni davant el més important, que és el contingut com a tal de la pàgina, el format de la seva URL, l’experiència dels usuaris i el temps de navegació de mitjana d’aquesta.

L’altre grup són els SEO off-site, el qual es basa en elements externs a la pàgina web que es vol fer rellevant. Els principals factors en el SEO off-site són els enllaços que tingui entre el seu contingut (considerant quantitat i qualitat), els seus moviments en xarxes socials afins als seus usuaris, el reconeixement per part dels mitjans particulars, l’autoritat i rellevància del lloc web com a producte per se, la utilitat i rendiment de les seves recerques, i més.

Tot el treball que involucra fases de planificació i estratègia dins i fora del portal, també té un parell de fases més. Es tracta de la importància de considerar l’optimització i el posicionament de la pàgina web. Parlar d’optimització és parlar de les estratègies que es posen en pràctica dins de la pàgina com a tal, algunes de les més senzilles són corregir el xifrat del web, els seus css, javascript i html; incloure adreces URL amigables; jerarquitzar i etiquetar tot el contingut del lloc així com elevar el nivell de la redacció, perquè sigui de suficient rellevància i revisar l’estructura per evitar contingut duplicat (mateix contingut en diferent URL).

Una vegada que s’ha optimitzat el web, és el moment de començar el procés de posicionament, doncs a internet existeixen els anomenats “nodes web” que indiquen quina rellevància té una pàgina web segons la quantitat de possibilitats o enllaços que porten a aquesta, és a dir , els motors de cerca prenen cadascuna d’aquestes vies d’accés com un punt a favor o vot i els qualifica amb més o menys rellevància. L’estratègia de posicionament, consistirà aleshores a associar la mateixa web amb directoris, marcadors socials i altres pàgines afins i de rellevància entorn seu contingut per elevar les possibilitats de ressaltar en mig dels resultats de cerca.

Encara que s’hagin considerat tots els factors, els processos, les fases i els grups per desenvolupar l’estratègia de posicionament en cercadors i promoció de trànsit web, el SEO es pot catalogar segons alguns codis ètics propis del ciberespai, determinant així si es tracta de Black Hat SEO o White Hat SEO.

Black Hat SEO és aquell que aconsegueix posicionar una web mitjançant processos “incorrectes” o poc moralistes que rebaten les normes del motor de cerca. Alguns exemples de Black Hat SEO són el Cloaking, Spinning, SPAM en fòrums i comentaris de blocs, o el Keyword stuffing. El black hat pot proveir beneficis a curt termini, però sol ser una estratègia que no perdura en el temps ni aporta valor real a la web. Per la seva banda el White Hat SEO és tot el contrari, són les accions èticament correctes que s’implementen per posicionar una pàgina web i incrementar els resultats de cerca, ja que els cercadors s’enfoquen en els portals que tenen millor balanç de resposta davant les recerques específiques dels usuaris, aportant valor real al site.

El SEO i el seu treball al web és clar. Una pàgina organitzada, transparent i senzilla, amb l’estratègia adequada de desenvolupament, produirà millors resultats en aconseguir un lloc de rellevància perquè els visitants a què els interessin uns o altres serveis i productes puguin aconseguir-los amb facilitat.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

w

S'està connectant a %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.