Bàsic: Les xarxes socials com a eines empresarials

Moltes empreses han consolidat la seva marca per mitjà d’internet i més concretament de les xarxes socials, substituint en gran part l’ús de mitjans convencionals de difusió com ho són la televisió, la ràdio i la premsa

internet xarxes socials

Un espai on sigui possible socialitzar, comunicar-se, conèixer noves idees, oferir un servei i exterioritzar explícitament és el que ens ofereixen avui en dia les xarxes socials; les quals són considerades en l’actualitat com el paradigma electrònic que més impacte ha generat a internet. Com el seu nom indica, aquestes plataformes en línia ens permeten connectar-nos amb altres usuaris que tinguin interessos similars als nostres, siguin amics, companys de treball, empreses o institucions que es trobin registrats en el mateix sistema, la qual cosa constitueix un eix central d’interaccions per excel.lència i un espai de suport, informació i atenció al client en el cas de les empreses.

Una xarxa social per a una empresa representa la seva imatge corporativa a internet; significa l’espai que aquesta disposa per atreure nous clients, generar nous interessos i per mantenir informat al seu públic sobre les seves actualitzacions i les ofertes dels seus productes i serveis.

Si bé una pàgina web ofereix algunes d’aquestes característiques, la diferència en relació a les xarxes socials és que en aquestes les interaccions es manegen per mitjà de “seguiments virtuals“, és a dir, són més directes perquè amb el simple fet que una persona segueixi a una altra automàticament cada actualització d’estat o de perfil apareixerà a la línia de temps de la primera, fet que permet una visió més àmplia del que està passant en la vida dels altres.

En altres paraules, les xarxes socials ens permeten estar connectats d’una manera més íntima amb els nostres interessos. Si ens atreu un determinat producte, amb un simple clic podem assabentar-nos de totes les promocions, concursos i esdeveniments a través de les xarxes socials. En aquest mateix sentit, aquesta evolució tecnològica s’ha incrementat de forma massiva al llarg de l’última dècada i s’ha afermat com la màxima eina de comunicació a escala mundial.

Partint d’aquest principi de “interconnexió global”, moltes empreses han consolidat la seva marca per mitjà d’internet i més concretament de les xarxes socials, substituint en gran part l’ús de mitjans convencionals de difusió com ho són la televisió, la ràdio i la premsa. A través de les xarxes socials es poden compartir enquestes, fotografies, vídeos i textos relacionats a un producte o servei, la qual cosa ha permès a les empreses conèixer les aspiracions dels seus clients i escoltar de la mateixa manera les seves opinions i crítiques.

En aquest sentit, les xarxes socials no només representen un espai de difusió, sinó que també es caracteritzen per ser un espai de comunicació, ja que permeten l’intercanvi d’opinions i idees. D’aquesta manera dins d’un nivell empresarial, és més convenient generar un missatge que pugui ser avaluat estadísticament a través de la quantitat de “likes” que aquest rebi a Facebook i a instagram o “retweets” a Twitter, per exemple.

L’empremta que generen certs productes i serveis en la societat poden ser mesurats gràcies a les xarxes socials, la qual cosa és un factor que facilita el treball sociològic de màrqueting, ja que permet diagnosticar que tan funcional és una campanya, quin públic s’està captant de manera incrementada i què opinen els altres sobre el treball realitzat. Cada xarxa social té les seves pròpies característiques, no només en l’àmbit de disseny web i d’estructura, sinó també d’acord amb els propòsits de difusió que ofereixen.

Per exemple, Twitter és una xarxa social que es caracteritza per publicacions amb continguts bastants sintetitzats, ja que només es disposen de 140 caràcters per expressar un contingut o una idea. Cal destacar que es pot adjuntar a cada “tweet” una imatge o un enllaç que es relacioni, però tot i així, la informació ha de ser bastant concisa, la qual cosa sol ser un punt a favor, ja que com més concret sigui un missatge, més llegible i visual és.

Aquest principi no s’escapa dels objectius de les xarxes socials: generar continguts virals que puguin expandir-se a cada regió del planeta simplement fent un clic. A Facebook hi ha l’opció “compartir” on es pot duplicar aquesta informació en una altra pàgina i a Tumblr existeix el botó “Respost” on passa quelcom similar; així s’interioritzen les xarxes socials i s’expandeix la interacció social a través de la interconnectivitat global.

Aquests elements propis de les xarxes socials són els que atrauen múltiples empreses a utilitzar-les com a font d’oportunitats, ja que la informació que aquestes generin pot arribar a les masses de manera ràpida i segura si s’apliquen estratègies de màrqueting eficients que compleixin amb els objectius empresarials del moment.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.