Es posa en marxa el gestor estadístic d’enoturisme de Catalunya

La Generalitat ha posat en marxa el gestor estadístic d’enoturisme, que permetrà conèixer el perfil dels turistes que visiten els cellers i museus de les diferents Denominacions d’Origen (DO) de Catalunya

Gran Fondo Priorat
Foto: Facebook / Gran Fondo Priorat.

En el marc del Programa nacional d’enoturisme de Catalunya, es va demanar a la Direcció General de Turisme de la Generalitat poder conèixer el perfil dels turistes que visiten els cellers i museus de les diferents Denominacions d’Origen (DO) de Catalunya, per tal de poder endegar estratègies promocionals i conèixer millor els interessos i les valoracions dels visitants del celler. Amb aquesta finalitat, la Direcció General de Turisme ha posat en marxa el gestor estadístic d’enoturisme. Actualment, s’està enllestint la seva posada en marxa per a tot Catalunya. Atès que el qüestionari es fa online, els cellers que hi participin podran disposar en qualsevol moment dels resultats de la seva instal·lació i comparar-los amb els obtinguts a la seva DO i amb els del conjunt de Catalunya.

Els cellers que vulguin participar en aquest projecte, han de facilitar únicament tres dades tres dades del celler, que poden aportar en aquest enllaç, si encara no ho han fet. Aquesta informació permetrà calcular el nombre de qüestionaris a realitzar en cada celler. Tan aviat el gestor estadístic estigui a punt, els participants seran informats del nombre de qüestionaris que hauran de fer, i del procediment a seguir.

Prova pilot de 2015

Durant els mesos de juny i juliol de 2015 es va fer una prova pilot en la qual van participar 18 cellers distribuïts entre les 12 denominacions d’orígen existents. En total es van aconseguir 406 qüestionaris, que han servit per comprovar l’efectivitat de les preguntes i de les respostes obtingudes. Amb els resultats de la prova pilot, es pot veure el tipus de dades que es recullen i els beneficis que se’n poden derivar. Com es pot observar, són dades sobre el perfil dels visitants, les seves motivacions i interessos, la valoració que fan de la visita, com han conegut el celler, etc.

Els 18 cellers participants en la prova pilot van rebre, durant els mesos de juny i juliol de 2015, 46.000 visites; procedents majoritàriament de Catalunya (72,2%), seguit dels ciutadans estrangers (16,5%) —majoritàriament francesos—, i de la resta de l’estat (9,3%), sobretot del País Valencià. El 51% del total no va pernoctar a la destinació, mentre el 42,9% va realitzar una pernoctació com a mínim. El perfil dels visitants és de treballadors en actiu, d’entre 30 i 64 anys amb estudis superiors.

Altres dades obtingudes fan referència a la manera d’informar i reservar, en les quals els resultats van mostrar que el 30,5% dels visitants als cellers ho fan per recomanació directa d’amics i familiars, i el 38,5% fa la reserva i pagament prèviament a l’activitat realitzada. El 40% fa la reserva directament a l’establiment i un 52,7% fa el pagament també directament al celler.

Sobre amb qui i com es fa el viatge, el 41% fa la visita en família, en vehicle propi (83,8%), pernocta en un establiment hoteler o similar (38,3%) i l’estada se situa en 5,2 nits. El motiu pricipal del viatge és oci/vacances (82,5%), i els interessos principals dels visitants són la cultura (73,2%), la gastronomia (70,6%) i l’enologia (67,6%). Quan a les activitats que van realitzar els visitants, lògicament destaca la visita al celler amb un 70,6%; tast de vi/cava al mateix celler (35,9%) i visites a monuments i patrimoni històric (21,4%).

Finalment, les dades obtingudes revelen que un 83,7% era la primera vegada que visitava el celler, i els que repeteixen ho fan una mitjana de 2,3 vegades. Quant a la valoració de la visita, la puntuació va ser de 4,6 en una escala d’1 a 5; i un 98,4% recomanaria la visita.

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

w

S'està connectant a %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.