Màrqueting digital, web 2.0 i 'Social Media'

Facebook, Linkedin, Twitter o Youtube cada vegada són més valuosos per a les grans empreses, sense deixar de banda a les petites corporacions, que tenen com a única finalitat posicionar-se a internet

Marqueting digital internet

Amb el naixement de què avui es coneix com Màrqueting 2.0, la normativa del procés que es duia a terme des de fa alguns anys per vendre a les xarxes socials i les regles del mercat tradicional, han anat evolucionant per donar pas a l’anomenada web 2.0. Les xarxes socials són una poderosa eina per captar nous clients en empreses de diferent índole, a més de constituir una excel·lent forma de relacionar-se amb aliats comercials. La reciprocitat i la comunicació que s’estableix de forma directa per mitjà de les xarxes socials, contribueix a estar a prop dels clients, a conèixer-los i per tant oferir-los una millor oferta de servei.

L’ús correcte de les xarxes socials corporatives en cada etapa del desenvolupament de la campanya de màrqueting que s’estigui implementant a l’empresa, permet identificar millor les metes i necessitats dels clients, informar sobre els productes i serveis que se li poden prestar, fer un òptim seguiment post venda, oferir i optimitzar aquest servei, i a més fidelitzar i incrementar el potencial dels clients.

Generalment, les empreses tenen part del camí fet, en comptar amb blogs, podcasts, i wikis, entre altres, per comunicar-se directament amb els seus clients i usuaris o consumidors, però avui dia els experts en matèria digital asseguren que les xarxes socials potencien les activitats d’aquestes plataformes gràcies a la participació social. És així com Facebook, Linkedin, Twitter o Youtube cada vegada són més valuosos per a les grans empreses, sense deixar de banda a les petites corporacions, que tenen com a única finalitat posicionar-se a internet.

El màrqueting en xarxes socials, permet que in house, les empreses puguin segmentar el seu públic objectiu amb major precisió segons la ubicació, l’edat i els interessos compartits. Aquestes són activitats mesurables i fan que l’efectivitat de l’estratègia que s’estigui aplicant sigui comprovable a través de la quantitat de visites diàries o seguidors que s’acumulin en cada xarxa social. També, permeten fer canvis en les publicacions per corregir qualsevol detall que hagi passat desapercebut de forma immediata, genera més interactivitat entre el públic objectiu i l’empresa, de manera que la comunicació sigui més participativa i efectiva; tot això sota un cost d’inversió pràcticament nul que automàticament reverteix en l’obtenció de majors i millors marges de guany i beneficis.

És la implementació d’aquestes noves eines, el que deriva en l’evolució del públic o audiència captiva, els que deixen de ser simples receptors per convertir-se en partícips i co-creadors del procés de comunicació amb les empreses. El resultat és l’augment de la confiança i fidelitat dels diferents públics en les empreses per grans o petites que siguin, a causa que se senten veritablement representats i identificats amb la marca i el servei que aquesta ofereix.

Tot sembla indicar que el mercat interactiu no serà una moda, ja que des de fa més d’una dècada només ha anat en ascens. No obstant això, donar-li vida a una marca, fer branding empresarial efectiu i promoure productes i serveis de diferents clients té esquemes als quals cal habituar-se, ja que són processos que asseguren la bona reputació del nom que es representi en les xarxes socials:

  • Mantenir activitat permanent: sembla una recomanació de simple sentit comú, però resulta habitual que algunes empreses creïn perfils en xarxes i després no hi mantinguin una continuïtat d’actualització. Sigui Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram o una barreja de totes aquestes, s’haurien d’utilitzar diàriament per generar interacció amb usuaris i clients.
  • Ja que es genera participació, és vital respondre de forma directa als seguidors. Això permet proximitat, compromís i afinitat entre l’empresa, el client i els seus usuaris. Aquestes interaccions les porten a terme persones que dediquen temps i esforços a la marca que s’estigui desenvolupant, al seu contingut, i encara que de vegades no són interaccions positives per tractar-se de queixes o crítiques, és important mantenir la confiança i respondre amb cortesia i immediatesa.
  • Triar contingut que potenciï i motivi la participació, actualitzant l’estat a Facebook, expressant una nova idea a Twitter, o presentant un nou board a Pinterest que generi comentaris i conversa; pot ser a través d’una pregunta provocadora, un article curiós, una notícia rellevant d’últim minut, una frase o imatge que serveixi d’inspiració o sol·licitar als usuaris d’una determinada xarxa els seus comentaris com a usuaris de l’oferta de serveis de l’empresa.
  • Buscar nous seguidors, ja que l’ideal és que els nous usuaris siguin persones que estiguin pendents de les novetats que publica l’empresa i siguin petits lovemarks o seguidors del contingut que s’exposa a les xarxes. Una famosa i comprovada forma d’aconseguir seguidors, és buscant perfils a Twitter de membres rellevants de la indústria o gremi corresponent, ja que marquen la pauta entre els seus iguals i seguidors.
  • Utilitzar termes i vocabulari adequat per vendre i comercialitzar l’empresa en xarxes socials amb el públic objectiu ha de ser gairebé un hàbit, fent una recerca ràpida de totes aquelles frases que fan referència a l’empresa i els seus serveis. És a dir, el que es pretén és aconseguir usuaris amb els quals encara no s’ha tingut contacte directe, però que d’una manera o altra coneixen l’empresa i la seva marca, l’esmenten i de forma indirecta, fins i tot la promocionen.

Cada vegada són més els especialistes en màrqueting digital, diàriament l’esquema de comunicacions empresarials externes de cara a clients i usuaris s’exposa en xarxes socials, valent-se de les eines 2.0 per incrementar el desenvolupament de les petites i mitjanes empreses, així com mantenir a les grans corporacions, que per mitjà d’una correcta estratègia de màrqueting 2.0, es relacionen directament amb els seus seguidors i públic objectiu, portant a un altre nivell el sistema de màrqueting corporatiu.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.