Bàsic: Search Engine optimization (SEO)

Bàsicament, el SEO representa un conjunt de tècniques pròpies del màrqueting en línia que s’utilitzen en pàgines web, amb l’objectiu que aquestes aconsegueixin arribar a un major reconeixement als cercadors online

SEO

La importància atribuïda al posicionament web en l’actualitat, resideix principalment en els beneficis i avantatges que pot generar ser “el més conegut” en els motors de cerca. Això implica que a mesura que altres persones puguin accedir amb més facilitat a un espai web, més oportunitats tindrà aquest d’aconseguir clients i usuaris per als seus continguts o productes, en cas de ser un comerç electrònic.

Tant per a les mitjanes i petites empreses com per a les grans corporacions, el Search Engine optimization (SEO) ha representat una gran ajuda a internet per donar a conèixer els seus productes, serveis i idees generals, ja que facilita el procés de cerca en un espai tan ampli com és la xarxa. A més, el SEO s’integra dins de les pròpies estratègies de negocis i comunicació de les empreses i institucions, aconseguint un major impacte en les vendes.

Però, en què es basa realment el SEO?

Bàsicament, el SEO representa un conjunt de tècniques pròpies del màrqueting en línia que s’utilitzen en pàgines web, amb l’objectiu que aquestes aconsegueixin arribar a un major reconeixement / posicionament als cercadors online, i en conseqüència un major trànsit, la qual cosa finalment es tradueix en un major nombre de visitants.

Aquestes estratègies comprenen des de l’edició de continguts fins a les campanyes publicitàries amb afiliats que generin un enllaç directe amb el producte o servei a oferir. Per exemple, perquè un cercador posicioni un lloc web, aquest ha de tenir unes etiquetes i paraules clau amb òptima competència ja establertes, que permeti als usuaris d’un motor de cerca de gran volum connectar preferentment amb la web i els seus continguts després de la recerca específica de tal paraula clau o etiqueta. Òbviament, si una pàgina web apareix entre els primers resultats de cerca, més possibilitats es donen de què més usuaris coneguin de què tracta, què ofereix i quins són els seus continguts.

Com s’aconsegueix estar entre els primers resultats?

La majoria de les pàgines web que ofereixen un servei o producte, ofereixen ‘entrades’ al blog o pàgina web, amb articles que il.lustren dits serveis o productes. Un exemple clar són els beneficis de contractar els serveis d’una l’empresa i comprovar quines són les seves particularitats en relació a altres productes similars. És molt comú trobar-nos amb continguts que expliquin dades curioses sobre elements relacionats amb el producte, generant empatia amb els lectors i clients del lloc web. Com més interessades se sentin les persones en llegir els continguts que diàriament es publiquen, més visitants tindrà aquest lloc web, perquè genera informació d’interès massiu.

Funcionalment, tot depèn de la forma en què s’estructuri aquesta informació d’acord a unes determinades directrius editorials. Per descomptat, aquestes han d’estar relacionades amb un llenguatge ampli que pugui ser apreciat per un públic general, i dirigit segons els objectius de màrqueting de l’empresa. En síntesi, és precisament això el que genera un major SEO: la publicació de continguts de qualitat que augmentin el nombre de potencials clients i al seu torn, el posicionament en motors de cerca.

La importància actual del SEO per a les empreses online

El SEO es caracteritza per ser un posicionament natural que aconsegueixen les pàgines web mitjançant aquestes gestions tècniques, a diferència del Search Engine Marketing (SEM), que involucra un posicionament a través de pagaments i tarifes mensuals. La competitivitat indubtablement creix, i cada vegada són més les empreses que contracten personal o empreses especialitzades en màrqueting que s’encarreguen d’administrar aquesta informació i optimitzar el contingut de les seves xarxes.

En vista de l’impacte que té el SEO avui en dia a internet, l’ús d’estratègies de màrqueting en línia ha crescut poderosament en els últims anys, com un element fonamental en qualsevol empresa per potenciar vendes i consolidar nous clients. Gràcies a l’auge que ha tingut la xarxa en les últimes dècades, les tècniques de màrqueting s’han anat especialitzant en aquest mitjà. És a dir, en les formes en què es pot generar un major reconeixement de la web, ja que és mitjançant aquesta plataforma que molts negocis venen i adquireixen compradors.

Juntament amb això, s’ha de destacar l’accessibilitat que actualment internet ofereix als seus usuaris. Des de fer una simple transacció bancària fins a un sistema complet de vendes en línia. Amb un simple clic s’obre un ventall de possibilitats i noves informacions per absorbir, i precisament el SEO es fonamenta en aquest principi de interconnectivitat, per tal de potenciar la visibilitat d’un lloc web amb la finalitat que el mateix tingui una major visibilitat en motors de cerca.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.