Els cellers cornudellencs Malondro i Ronadelles, a la fira Prowein de Düsseldorf

La DO Montsant tindrà una presència destacada en la propera edició de Prowein, una de les fires professionals del món del vi més importants d’Europa i que té lloc a Düsseldorf, Alemanya, del 13 al 15 de març

Imatge de l'edició de la fira Prowein de l'any pasaat. Foto: Messe Düsseldorf, Constanze Tillmann.
Imatge de l’edició de la fira Prowein de l’any pasaat. Foto: Messe Düsseldorf, Constanze Tillmann.

Per tercer any, i després de la participació en les edicions de 2013 i 2015, el Consell Regulador tindrà un estand propi a la fira Prowein que comptarà amb la presència de 8 cellers: Cooperativa Falset Marçà, Celler Cairats, Celler Comunica, Celler Malondro, Cellers Sant Rafel, Celler Ronadelles, Estones Vins i Josep Grau Viticultor. A banda d’aquests cellers sota el paraigua Montsant, també seran presents a Prowein Acústic Celler, Celler Cedó Anguera, Celler de Capçanes, Celler de l’Era, Celler el Masroig, Celler Laurona, Celler Pascona, Cellers Unió, Coca i Fitó, Portal del Montsant, Alfredo Arribas i Vinyes Domènech.

Prowein és una de les trobades més importants dels cellers amb els professionals, especialment en tractar-se d’una fira a Alemanya, el segon destí de l’exportació de vins de la DO. A més, cal tenir en compte que també es donen cita en aquest esdeveniment molts professionals de països veïns com Holanda, Dinamarca, Bèlgica i Suïssa, països que se situen entre els deu principals mercats per als vins Montsant.

Amb dades de 2014 (i a l’espera de tancar les estadístiques definitives de 2015), la DO Montsant exporta més del 40% de la producció. En l’exercici 2014, prop de 2,2 milions d’ampolles es van vendre fora d’Espanya. D’aquests ampolles, el 34% van anar a parar als països abans esmentats: Alemanya, Dinamarca, Holanda, Suïssa i Bèlgica. Pilar Just, presidenta de la DO Montsant, destaca que «mantenir-nos en aquest equilibri entre exportació i mercat nacional, gairebé meitat i meitat, és un objectiu estratègic per a la DO, i això ens obliga a dedicar esforços a la promoció internacional». En aquest sentit, remarca que «en els propers anys focalitzarem l’esforç en els principals mercats d’exportació, Estats Units, Alemanya i per extensió Europa, sense oblidar que hi ha d’altres mercats on no hi som tant presents i que val la pena potenciar».

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.