«Els transports públics al nord del Priorat pateixen d'una insuficiència crònica»

Un autocar de la línia Reus - Ulldemolins - la Granadella Foto: Elisabet Josa
Un autocar de la línia Reus – Ulldemolins – la Granadella Foto: Elisabet Josa

Els actuals horaris de transports a la zona nord del Priorat deixen molt que desitjar, i sembla que finalment podrien arribar algunes solucions, segons Meritxell Cardona, consellera del Consell Comarcal del Priorat. Cardona fa temps que reclama remeis per aquesta «insuficiència crònica». Per intentar pal·liar aquest dèficit, els Serveis Territorials de Transport, amb la col·laboració del Consell Comarcal del Priorat, estan el·laborant un nou pla amb la incorporació de noves línies a la zona, fet ja constatable en el nou servei que va entrar en vigor recentment amb un autobús que surt de Reus a les 13,45h. Aquesta línia suposa un cost anual de 40.000 € per als Serveis Territorials de Transport, afirma la consellera comarcal i regidora de l’Ajuntament de Cornudella de Montsant. «A mes, per intentar optimitzar els recursos, s’han obert al públic en general les places disponibles dels vehicles escolars de Primària i Secundària que fan el servei des d’Ulldemolins, Prades, La Morera i Gratallops amb Cornudella. I per tal de millorar les comunicacions amb la capital de la comarca, també s’ha concedit un transport a demanda des de Cornudella cap a Falset els dimarts, coincidint amb el dia d’obertura dels jutjats i del mercat».

D’altra banda, s’està treballant en la petició reiterada de les families amb joves que comencen la seva escolarització fora de la comarca, per aconseguir una línia de transport que sortís de Reus a partir de quarts de quatre de la tarda, ja que actualment «aquesta franja horària queda descoberta i permetria millorar la qualitat de vida de les families» donat que ara per ara «l’alternativa per a molts passa per canviar la seva residència o perdre hores i buscant-se la vida per dinar fora de casa i passar l’estona fins la sortida del proper cotxe de línia a les 6 de la tarda, fets a tenir en compte en un col.lectiu en una franja d’edat vulnerable». Però per a poder defensar la possibilitat de demanar a les administracions aquesta línia de transport extra, Cardona demana la col·laboració de les persones interessades, per tal d’elaborar un cens per avaluar la demanda del servei. Aquells qui ho vulguin, estudiants o no, poden manifestar-ho als seus ajuntaments. «Primer cal saber quants son, i qui ho necessita realment. Des del Departament comenten que els joves als 18 anys ja s’organitzen i van amb cotxe propi. Però això no treu que tinguem el dret a disposar del transport públic com a altres zones».

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.