El DPTOP defineix el traçat del condicionament de la C-242 entre Torrebesses i Alforja

El DPTOP defineix el traçat del condicionament de la C-242 entre Torrebesses i AlforjaAl pas per Cornudella, s’aprofitarà la travessera actual i es reforçarà el paviment. La variant de les Borges del Camp, a punt d’aquí a un any i mig.

Cornudella web 06/04/2010.- El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha definit el traçat del condicionament de la carretera C-242 entre Torrebesses (Segrià) i Alforja (Baix Camp), un cop n’ha completat la informació pública i la tramitació ambiental. Aquesta actuació permetrà millorar el traçat de la carretera, amb l’eixamplament de la calçada i l’eliminació dels revolts més pronunciats, així com potenciar les comunicacions entre el Segrià, les Garrigues, el Priorat i el Baix Camp. El projecte, que suma una inversió de prop de 80 MEUR, inclou també el condicionament de la T-701, que neix a la C-242 al Coll d’Albarca i arriba fins a Prades. La carretera C-242 neix al terme municipal de Torrebesses, a la comarca del Segrià, i continua creuant les comarques de les Garrigues, el Priorat i el Baix Camp. La singularitat del terreny en diversos trams, on la carretera ha de travessar zones de muntanya, fa que la via presenti sovint un traçat amb revolts pronunciats. Aquesta actuació permetrà millorar el traçat de la carretera, mitjançant l’eixamplament de la calçada i l’eliminació de revolts.

Un cop completat el procés d’informació pública i tramitació ambiental d’aquest condicionament, el DPTOP ha definit el traçat del condicionament i ha impulsat els projectes constructius que els desenvoluparan. Es preveu que aquests projectes estiguin redactats al llarg de l’any vinent, per tal de programar tot seguit la licitació de les obres. En aquesta actuació, es poden distingir els trams següents, que el DPTOP preveu tenir redactats els projectes constructius dels tres trams en què es divideix el projecte durant el 2011, i poder licitar tot seguit l’execució de les obres:

Torrebesses – Ulldemolins
L’actuació abastarà una longitud de 34 quilòmetres i comportarà una inversió de 24,6 MEUR. En un primer tram (11 quilòmetres), des de la intersecció de la C-12 i la C-242 a Torrebesses fins a la Granadella, es reforçarà el ferm de la carretera, atès que la calçada actual ja compta amb l’amplada adequada.. Per tal de millorar el traçat, es construiran tres variants de traçat que permetran suavitzar revolts. Entre la Granadella i Ulldemolins (23 quilòmetres), s’eixamplarà la carretera, que en aquest tram té poc més de 5 metres d’amplada, fins als 9 metres -amb dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1 metre. També es milloraran els revolts amb la formació de sis variants de traçat. El projecte, la redacció del qual s’ha adjudicat recentment, també recollirà la construcció d’un pont sobre la riera de Vallmajor, de 30 metres de longitud, al terme de la Granadella i l’eixamplament del pont actual sobre el riu Prades, a Ulldemolins. Pel que fa a accessos, s’adapten les interseccions, en forma de T, existents actualment.

Ulldemolins – Albarca – Cornudella – Alforja
La millora en aquest tram abasta prop de 23 quilòmetres i suposarà una inversió prevista de 47 MEUR. Consistirà en l’eixamplament de la carretera dels 6 metres d’amplada actuals als 9 metres previstos, amb dos carrils de 3,5 metres i vorals d’1 metre. Paral.lelament, es corregiran els revolts al llarg d’aquest tram, aprofitant al màxim la plataforma actual, amb la formació de petites variants de traçat. Al pas de la via pel nucli de Cornudella de Montsant, s’aprofitarà la travessera actual i es reforçarà el paviment. En tot l’entorn de la carretera, i especialment en el coll d’Albarca i el coll d’Alforja, s’ha ajustat al màxim el traçat i es construiran viaductes per tal de minimitzar les afectacions ambientals. Per a facilitar la connectivitat, el projecte també inclou la creació de noves interseccions i la remodelació d’altres mitjançant la construcció de rotondes i la formació d’interseccions en “T”. Durant el març, s’ha iniciat la licitació de la redacció del projecte constructiu que desenvoluparà el traçat d’aquest tram.

Millora de la T-701 entre Albarca i Prades
Igualment, el DPTOP ha impulsat el projecte de millora de la T-701, que connecta la carretera C-242 a Cornudella de Montsant amb el municipi de Prades. L’actuació, que comprèn una longitud de prop de 8,2 quilòmetres, suposarà una inversió de prop de 7,1 MEUR. Recentment, s’ha adjudicat la redacció del projecte constructiu corresponent. L’obra prevista permetrà l’eixamplament de la calçada dels 4,5-5,5 metres actuals fins els 8 metres d’amplada, amb dos carrils de 3,5 metres i dos vorals de 0,5 metres. Per tal de suavitzar els nombrosos revolts existents a la via, es construiran petites variants de traçat, tot aprofitant al màxim la calçada actual, que permetran millorar la seguretat i la comoditat en la conducció. Una d’aquestes petites variants de traçat per a millorar el traçat de la carretera comportarà la construcció d’un pont de 45 metres de longitud per a creuar el torrent de Prades.

Una reforma llargament reivindicada
El projecte de reforma de la carretera C-242 ve de lluny, des de l’any 2001. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques s’havia compromès a tenir iniciats els treballs l’any 2007. Així li ho van recordar una vintena d’alcaldes de les cinc comarques implicades en un acte a la Granadella ara fa poc més d’un any, entre ells el de Cornudella, quan van signar un manifest de suport a la reforma d’aquesta carretera. Medi Ambient havia bloquejat el projecte pel desacord amb l’amplada prevista, especialment al coll d’Albarca, que queda dins del parc natural del Montsant.

La variant de les Borges del Camp, a punt d’aquí a un any i mig
Finalment, cal recordar que, també a la C-242, el DPTOP ha iniciat recentment les obres de la variant de les Borges del Camp, que permetrà evitar el trànsit de pas per l’interior del nucli i connectarà directament amb la carretera N-420. La variant tindrà una longitud de 2,1 quilòmetres i discorrerà per l’oest del municipi. Els treballs comporten una inversió de 6 MEUR i tenen una durada prevista de 18 mesos.

Font d’informació i mapa: Departament Política Territorial i Obres Públiques. Delegació Territorial del Govern a Tarragona. Servei de premsa.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.